sobota 18. května 2013

♥ Koprová omáčka s celerovou kaší




Miluji koprovku!! :D a proto jsem se rozhodla připravit odlehčenou koprovou omáčku bez mouky a smetany (živočišného mléka) a samozřejmě bez knedlíků). Vajíčko na tvrdo jsem si neodpustila ale výměna knedlíků za celerovou kaší je opravdu ta správná volba a největší dobrota).

Suroviny:
- hrst čerstvého kopru
- 2 PL zavařeného kopru v kyselém nálevu (třeba Hame)
- 2 brambory nastrouhané na jemno včetně šťávy, která obsahuje škrob a to mi potřebujeme
- 2 PL sušeného sojového mléka (třeba Zajíc)
- hrnek vody
- dvě vajíčka uvařená na tvrdo
- 5 brambor
- 1 celeru
- lžíce másla
- 2 dcl mléka
- lžička kukuřičného škrobu (na zahuštění)
- sůl, cukr, citronová šťáva
- pažitka na ozdobu

Postup:

Jako první dám vařit brambory a celer ve stejném poměru. Vše nakrájím na kostky a vložím do hrnce se studenou vodu a přidám lžíci soli. Vařím do měkka. Také dám vařit vajíčka. Nejdřív je vložím do hrnce se studenou vodou, když voda vře vařím vajíčka cca 3 minuty. Pak jsou vajíčka uvařená na tvrdo jak potřebuji. Dále si nakrájím čerstvý kopr nadrobno a dám vařit spolu s hrnkem vody. Když voda vře přidám dvě nastrouhané brambory se zavařeným koprem a dál vařím. Vařím tak dlouho než je brambora úplně rozvařená cca 20 min a pravidelně míchám cca, každých 5 min aby se mi nic nepřipálilo. Brambory mám rozvařené a přidám sušené sojové mléko, sůl, cukr a nechám provařit. Pokud je omáčka moc řídká používám na zahuštění kukuřičný škrob. Když mám správnou konzistenci omáčku odstavím a ochutnám. Většinu ještě zakápnu citronovou šťávou. Měkkou zeleninu sliji a do hrnce přihodím kousek máslo a společně rozšťouchám na kaši přidám trochu mléka a rozmíchám dohladka. Kaše je hotová. 

Dobrou chuť ♥

150 ml koprové omáčky má cca 550 kJ
150 g kaše má cca 700 kJ
vajíčko velikosti M má cca 365 kJ

Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ děkuji všem, za každý komentář ♥