sobota 8. června 2013

♥ Klíčení semínek



Na netu je spoutu rad jak si naklíčit semínka. Zkoušela jsem to různě, od pet lahve až po vatu nebo houbičky na nádobí a nakonec jsem to vzdala. Semínka vyklíčila, ale nebylo to ono... buď byly cítit plastem nebo byly plné vaty. Proto jsem se rozhoda koupit si obyčejnou nakličovací misku za 300,- Kč, kde najednou můžu naklíčit až 3 druhy klíčků) a je to paráda). Nedám na ní dopustuit a nemůžu si ji ani vynachválit.


Jako první co udělat při nakoličování je sehnat si kvalitní semínka. Já mám bio ječmen, mungo fazole, čočku a pískavici. Stačí od každého malá hrst. Bio ječemn a mungo mám zvlášť. Ostaní jsem koupila jako směs na klíčení v DM drogérii za cca 30,- Kč. Všechny semena a smes prohláchnu a kažou část nechám naboptnat přes noc v misce s vodou, ale nejpozději hned ráno vše nasypu do nakličovací misky, aby semínka nezačala hnít a plesnivět. O ostatní se postará už miska stačí jen každé ráno a věčer do misky natočit vodu aby se semínka propláchla.




Proč jsou klíčky tolik potřebné a zdravé? Dovedete si představit, že z klíčku vyroste celá rostlina? Kolik je v něm síly? Vedle vitamínů a řady minerálních látek mohou dodat tělu tolik potřebné enzymy, bez kterých se brzy cítíme unavení a díky jejich nedostatku můžeme častěji onemocnět řadou nepříjemných chorob. Enzymy se sice nacházejí také v ovoci a zelenině, ovšem v klíčcích jsou nejčerstvější, právě probuzené k životu, proto také nejúčinnější.

Co lze naklíčit: K nakličování použijte především obilí a luštěniny, tedy pšenici, žito, ječmen, oves, čočku, hrách, sóju, cizrnu, fazole mungo nebo adzuki. Nakličovat ovšem můžete i další semena, např. hořčici, kukuřici, mandli, řeřichu, ředkev nebo slunečnici.

100g klíčků má cca 450 kJ

Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ děkuji všem, za každý komentář ♥